I
W dniach 15 maja – 19 czerwca 2023 roku należy złożyć wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej. Muszą to zrobić w II Liceum wszyscy kandydaci, dla których II Liceum jest szkołą pierwszego wyboru.
Złożenie wniosku rekrutacyjnego w szkole pierwszego wyboru jest równoznaczne z jego złożeniem we wszystkich szkołach wybranych przez kandydata, wymienionych we wniosku.
W celu złożenia wniosku należy wejść na stronę internetową:
krakow.e-omikron.pl
zalogować się na tej stronie, wypełnić wniosek on-line, wydrukować go, podpisać (konieczne są podpisy co najmniej jednego z rodziców oraz kandydata) i dostarczyć wniosek do szkoły.
Wniosek można dostarczyć do szkoły na jeden z trzech sposobów:
a) w sekretariacie szkoły w dni powszednie w godzinach od 9.00 do 12.30 (w dniu 19 czerwca do godz. 14.00),
b) poprzez stronę internetową krakow.e-omikron.pl – tam należy go podpisać profilem zaufanym, co jest równoznaczne ze złożeniem wniosku,
c) poprzez wysłanie czytelnych zdjęć lub skanów wszystkich stron wypełnionego i podpisanego wniosku na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja2lo@gmail.com
Wpłynięcie wniosku na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
W każdym z tych przypadków należy zachować termin 15 maja – 19 czerwca 2023 roku (do godziny 14.00).
Po otrzymaniu przez nas wniosku, potwierdzimy go niezwłocznie w systemie elektronicznej rekrutacji. Z chwilą potwierdzenia przez nas wniosku, kandydat traci możliwość edycji swojego wniosku (np. dokonywania zmian w wyborach szkół lub oddziałów, uzupełnienia danych itp.). W przypadku chęci dokonania zmian we wniosku, należy zwrócić się do nas z pisemną prośbą o jego odblokowanie w systemie. Prośbę taką można złożyć w szkole w formie papierowej lub elektronicznie – przesyłając do nas czytelny skan lub zdjęcie prośby (na adres rekrutacja2lo@gmail.com). Po odblokowaniu przez nas wniosku, kandydat uzyska możliwość ponownej edycji danych. Po dokonaniu zmian, należy złożyć nowy, poprawiony wniosek rekrutacyjny w szkole pierwszego wyboru (sposobami opisanymi powyżej).
II
W dniach 23 czerwca – 10 lipca 2023 roku należy dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru potwierdzoną (za zgodność z oryginałem) kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i potwierdzoną (za zgodność z oryginałem) kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty.
W tych dniach będzie także możliwe złożenie nowego wniosku o przyjęcie do szkoły przez kandydata (z uwagi na zmianę szkół lub oddziałów do jakich kandyduje).
Dokumenty będą przyjmowane w II LO następujących terminach:
6 lipca 2023 (czwartek) w godz. 9.00 – 12.30,
7 lipca 2023 (piątek) w godz. 9.00 – 12.30,
10 lipca 2023 (poniedziałek) w godz. 9.00 – 12.30.
Nie ma konieczności osobistego składania w/w dokumentów w szkole. Zamiast tego dokumenty można przesłać w postaci czytelnych zdjęć lub skanów (z zachowaniem terminu 23 czerwca – 10 lipca 2023 roku) drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja2lo@gmail.com
Wpłynięcie dokumentów na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
III
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej w II LO oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej nastąpi w dniu 19 lipca 2023 roku (środa) o godz. 10.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
IV
Wszystkich kandydatów, którzy znajdą się na liście zakwalifikowanych, zapraszamy do potwierdzania woli uczęszczania do naszej szkoły poprzez dostarczenie kompletu następujących dokumentów:
1) oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
2) oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty;
3) dwie podpisane fotografie 30x42mm w stroju szkolnym;
4) karta zdrowia (jeśli była wydana przez szkołę podstawową);
5) skrócony odpis aktu urodzenia (lub kserokopia);
6) karta informacyjna ze szkoły podstawowej (o ile była wydana)
7) ankieta kandydata – do pobrania tutaj
Dokumenty będzie można składać w dniach 20 – 26 lipca 2023 roku w następujących terminach:
20 lipca 2023 (czwartek) w godz. 9.00 – 12.00,
21 lipca 2023 (piątek) w godz. 9.00 – 12.00,
26 lipca 2023 (środa) w godz. 9.00 – 12.00.
Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły nastąpi w dniu 27 lipca 2023 roku (czwartek) o godz. 10.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
Ważna informacja!
W szkole wdrażamy tzw. mLegitymację (legitymacja uczniowska w telefonie). Jeśli kandydat potwierdzający chęć nauki w II LO jest zainteresowany dokumentem w tej postaci, to prosimy, aby od fotografa wykonującego zdjęcie do legitymacji szkolnej, oprócz standardowego zdjęcia legitymacyjnego, zabrać to samo zdjęcie także w formie cyfrowej (format jpg lub jpeg). Po rozpoczęciu nauki w II LO zdjęcie cyfrowe będzie potrzebne do wyrobienia mLegitymacji. Dokładna procedura uzyskania tego dokumentu zostanie przekazana wszystkim uczniom na początku roku szkolnego.
V
W dniach od 28 lipca – 4 sierpnia 2023 roku będzie przeprowadzane uzupełniające postępowanie rekrutacyjne. W tych dniach należy złożyć w szkole wniosek o ponowną rekrutację do szkoły.
W tym roku rekrutacja uzupełniająca będzie przeprowadzana z wykorzystaniem systemu elektronicznego Omikron.
Aby wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej należy wejść na stronę internetową:
krakow.e-omikron.pl
zalogować się na tej stronie, wypełnić wniosek on-line, wydrukować go, podpisać (konieczne są podpisy co najmniej jednego z Rodziców oraz Kandydata) i dostarczyć wniosek do szkoły.
Wniosek można dostarczyć do szkoły na jeden z trzech sposobów:
a) w sekretariacie szkoły w dniach 1.08.2023 (wtorek) i 3.08.2023 (czwartek) w godzinach 9.00 – 12.00
b) poprzez stronę internetową krakow.e-omikron.pl – tam należy go podpisać profilem zaufanym, co jest równoznaczne ze złożeniem wniosku,
c) poprzez wysłanie czytelnych zdjęć lub skanów wypełnionego i podpisanego wniosku na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja2lo@gmail.com
Wpłynięcie wniosku na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej w wyniku rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 14 sierpnia 2023 roku (poniedziałek) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
Wszystkich kandydatów, którzy znajdą się na liście zakwalifikowanych w wyniku rekrutacji uzupełniającej, zapraszamy do potwierdzania woli uczęszczania do naszej szkoły w dniach 14 – 21 sierpnia 2023 roku. Potwierdzenie woli nauki odbędzie się poprzez dostarczenie kompletu dokumentów podanych w punkcie IV. Dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu szkoły w dniach pracy sekretariatu w okresie wakacyjnym – stosowną informację o godzinach przyjmowania dokumentów podamy na stronie internetowej szkoły w późniejszym terminie.
Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do oddziałów klasy pierwszej w wyniku rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 22 sierpnia 2023 roku (wtorek) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.