‚Sobieski Sunrise Team’ – Zimowa wędrówka w Beskidzie Sądeckim

W piątek i sobotę 21-22.02.2020  członkowie Szkolnego Koła Górskiego „Sobieski Sunrise Team” wędrowali malowniczymi i pełnymi śniegu szlakami Beskidu Sądeckiego. Wycieczka była szczególna, gdyż inaugurowała powstanie szkolnego koła PTT przy V LO w Krakowie. Udało nam się trafić w sobotni słoneczny dzień, których w ostatnim czasie nie było zbyt wiele. Mimo wielu odcinków na których ilość śniegu była większa, wycieczkę uważamy jak najbardziej za udaną! W godzinach wieczornych w piątek, wyruszyliśmy z Rytra drogą dojazdową do schroniska Chata Górska Cyrla, gdzie zjedliśmy sytą kolację, spędziliśmy noc i zostaliśmy serdecznie ugoszczeni przez gospodarzy. Rano mogliśmy wyruszyć w dalszą wędrówkę czerwonym szlakiem przez Halę Pisaną aż do Schroniska Górskiego na Hali Łabowskiej. Po dłuższej przerwie na odpoczynek udaliśmy się niebieskim szlakiem do Łomnicy-Zdrój, skąd autokarem pojechaliśmy do Piwnicznej-Zdrój na zasłużony ciepły posiłek. Pomimo wymagającej trasy niezwykle cieszy nas fakt, że najczęściej zadawanym pytaniem w drodze powrotnej było: „Kiedy następna wycieczka?”

Na wycieczce został wybrany również nowy zarząd koła. Prezesem została Wiktoria Grysiak, v-ce prezesem Maciej Kawalec, skarbnikiem: Anna Cholewa, sekretarzem: Katarzyna Tora, członkiem zarządu: Stanisław Gotfryd.
Bardzo dziękujemy gospodarzom schronisk, uczestnikom i organizatorom za wspólnie spędzony czas!
Opiekę podczas wycieczki sprawowały: prof. Ilona Zych-Chodak, prof. Elżbieta Wójcik, prof. Magdalena Kapustka oraz prof. Agnieszka Trela- Jochymek. Jak zawsze dziękujemy Polskiemu Towarzystwu Tatrzańskiemu za pomoc i wsparcie na trasie, szczególnie przewodnikowi Michałowi Myśliwcowi oraz Nikodemowi Frodyma i Agacie Frodyma z krakowskiego oddziału PTT.