I
W dniach 12 maja – 9 lipca 2025 roku należy złożyć wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej. Muszą to zrobić w II Liceum wszyscy kandydaci, dla których II Liceum jest szkołą pierwszego wyboru.
Złożenie wniosku rekrutacyjnego w szkole pierwszego wyboru jest równoznaczne z jego złożeniem we wszystkich szkołach wybranych przez kandydata, wymienionych we wniosku. Nie ma potrzeby składania wniosku do szkół wskazanych na dalszych pozycjach we wniosku.
W celu złożenia wniosku należy wejść na stronę internetową:
krakow.e-omikron.pl
zalogować się na tej stronie, wypełnić wniosek on-line, wydrukować go, podpisać i dostarczyć wniosek do szkoły.
Wniosek można dostarczyć do szkoły na jeden z trzech sposobów:
- osobiście w wersji papierowej w sekretariacie szkoły w dniach 12 maja – 19 czerwca w dni powszednie w godzinach od 9.00 do 12.30,
2. drogą elektroniczną w dniach 12 maja – 9 lipca poprzez stronę internetową krakow.e-omikron.pl – tam należy go podpisać profilem zaufanym, co jest równoznaczne ze złożeniem wniosku,
3. drogą elektroniczną w dniach 12 maja – 9 lipca poprzez wysłanie czytelnych zdjęć lub skanów wszystkich stron wypełnionego i podpisanego wniosku na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja@sobieski.krakow.pl
Wpłynięcie wniosku na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
W każdym z tych przypadków należy zachować termin 13 maja – 9 lipca 2025 roku (do godziny 15.00).
Po otrzymaniu przez nas wniosku, potwierdzimy go niezwłocznie w systemie elektronicznej rekrutacji. Z chwilą potwierdzenia przez nas wniosku, kandydat traci możliwość edycji swojego wniosku (np. dokonywania zmian w wyborach szkół lub oddziałów, uzupełnienia danych itp.). W przypadku chęci dokonania zmian we wniosku, należy zwrócić się do nas z pisemną prośbą o jego odblokowanie w systemie. Prośbę taką można złożyć w szkole w formie papierowej lub elektronicznie – przesyłając do nas czytelny skan lub zdjęcie prośby (na adres rekrutacja@sobieski.krakow.pl). Po odblokowaniu przez nas wniosku, kandydat uzyska możliwość ponownej edycji danych. Po dokonaniu zmian, należy złożyć nowy, poprawiony wniosek rekrutacyjny w szkole pierwszego wyboru (sposobami opisanymi powyżej).
II
W dniach 27 czerwca – 9 lipca 2025 roku należy dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru potwierdzoną (za zgodność z oryginałem) kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i potwierdzoną (za zgodność z oryginałem) kopię zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty.
Dokumenty te będą przyjmowane w II LO następujących terminach:
7 lipca 2025 (poniedziałek) w godz. 9.00 – 13.00
8 lipca 2025 (wtorek) w godz. 9.00 – 14.00
Zachęcamy do skorzystania z możliwości elektronicznego przesłania dokumentów. Dokumenty będzie można dodać do wniosku złożonego drogą elektroniczną po zalogowaniu się na stronie
krakow.e-omikron.pl
Dokumenty można także przesłać w postaci czytelnych zdjęć lub skanów (z zachowaniem terminu 27 czerwca – 9 lipca 2025 roku) drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja@sobieski.krakow.pl
Wpłynięcie dokumentów na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
III
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klas pierwszych w II LO oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do oddziałów klas pierwszych nastąpi w dniu 16 lipca 2025 roku (środa) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
IV
Wszystkich kandydatów, którzy znajdą się na liście zakwalifikowanych, zapraszamy do potwierdzania woli uczęszczania do naszej szkoły poprzez dostarczenie kompletu następujących dokumentów:
1) oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
2) oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
3) jedna podpisane fotografia 30x42mm w stroju szkolnym,
4) karta zdrowia (jeśli była wydana przez szkołę podstawową),
5) skrócony odpis aktu urodzenia (lub kserokopia),
6) karta informacyjna ze szkoły podstawowej (o ile była wydana),
7) ankieta kandydata (dokument do pobrania tutaj).
Dokumenty będzie można składać w dniach 16 – 18 lipca 2025 roku w następujących terminach:
16 lipca 2025 (środa) w godz. 10.30 – 12.30
17 lipca 2025 (czwartek) w godz. 9.00 – 12.00
18 lipca 2025 (piątek) w godz. 9.00 – 13.00
Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły nastąpi w dniu 21 lipca 2025 roku (poniedziałek) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
V
W dniach od 22 lipca – 29 lipca 2025 roku będzie przeprowadzane uzupełniające postępowanie rekrutacyjne. W tych dniach należy złożyć w szkole wniosek o ponowną rekrutację do szkoły.
Rekrutacja uzupełniająca będzie przeprowadzana z wykorzystaniem systemu elektronicznego Omikron.
Aby wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej należy wejść na stronę internetową:
krakow.e-omikron.pl
zalogować się na tej stronie, wypełnić wniosek on-line, wydrukować go, podpisać i dostarczyć wniosek do szkoły.
Wniosek można dostarczyć do szkoły na jeden z trzech sposobów:
osobiście w wersji papierowej w sekretariacie szkoły w dniach 22.07.2025 (wtorek), 24.07.2025 (czwartek) oraz 29.07.2025 (wtorek) w godzinach 9.00 – 12.00
poprzez stronę internetową krakow.e-omikron.pl – tam należy go podpisać profilem zaufanym, co jest równoznaczne ze złożeniem wniosku,
poprzez wysłanie czytelnych zdjęć lub skanów wypełnionego i podpisanego wniosku na adres poczty elektronicznej:
rekrutacja@sobieski.krakow.pl
Wpłynięcie wniosku na w/w adres potwierdzimy wiadomością zwrotną.
Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej w wyniku rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 5 sierpnia 2025 roku (wtorek) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
Wszystkich kandydatów, którzy znajdą się na liście zakwalifikowanych w wyniku rekrutacji uzupełniającej, zapraszamy do potwierdzania woli uczęszczania do naszej szkoły w dniach 5 sierpnia (wtorek) oraz 7 sierpnia (czwartek) 2025 roku. Potwierdzenie woli nauki odbędzie się poprzez dostarczenie kompletu dokumentów podanych w punkcie IV. Dokumenty należy dostarczyć do sekretariatu szkoły w dniach pracy sekretariatu w okresie wakacyjnym – stosowną informację o godzinach przyjmowania dokumentów podamy na stronie internetowej szkoły w późniejszym terminie.
Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do oddziałów klasy pierwszej w wyniku rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 8 sierpnia 2025 roku (piątek) do godz. 12.00. Lista będzie wywieszona w holu szkoły na parterze.
Z uwagi na odległy termin przeprowadzania procesu rekrutacji, powyższe terminy mogą ulec nieznacznym zmianom. Prosimy o śledzenie zmian w tym dokumencie.