Wycieczka klas 2b i 3T

Klasy 2b oraz 3T wróciły z trzydniowej wycieczki śladem tradycji, zabytków kultury, historii i środowiska przyrodniczego Polski.
W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Roztocze i rezerwat ”Szumy nad Tanwią”. Następnie pojechaliśmy do Zamościa. Wraz z panią przewodnik zwiedziliśmy Rynek Wielki z kamieniczkami ormiańskimi, Ratusz, Katedrę Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza Apostoła, dawny pałac Zamoyskich, mury obronne, Bramę Lwowską i Bramę Lubelską. Zrobiliśmy wspólne zdjęcie przed pomnikiem hetmana Jana Zamojskiego.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Lublina, jednego z trzech miast Polski, w którym jeżdżą trolejbusy. Podzieleni na dwie grupy spacerowaliśmy po Starym Mieście, zwiedziliśmy wystawy stałe w Muzeum Narodowym oraz Kaplicę Trójcy Świętej na Zamku, z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę miasta, by następnie udać się pod Bramę Grodzką, do Bazyliki o.o. Dominikanów, na Rynek, do Archikatedry Lubelskiej i przejść przez Bramę Krakowską. Chwilę zatrzymaliśmy się przed pomnikiem, który znajduje się na terenie niemieckiego obozu koncentracyjnego na Majdanku. Po powrocie do ośrodka nadszedł czas na odpoczynek przy ognisku.

Trzeci dzień był poświęcony na spacer po Roztoczańskim Parku Narodowym. Przejechaliśmy do Zwierzyńca – miasta nazywanego Perłą Roztocza, gdzie zwiedziliśmy Kościół na Wodzie Św. J. Nepomucena, pozostałości zabudowań ordynacji Zamoyskich, odbyliśmy spacer nad urocze stawy Echo i na Bukową Górę. Chwilą zadumy na cmentarzu parafialnym uczciliśmy pamięć mieszkańców wsi Sochy zamordowanych przez hitlerowców w 1944 roku.
Opieka prof. Ewa Wach-Czubińska (kl. 3T), prof. Małgorzata Sobolewska (kl. 2b) i prof. Maria Szafraniec.